(Kontroversi) Peluk Irma Tak Jejas Ekonomi Negara – Nabil
Artikel ini telah menerima bacaan sebanyak 11,084 views | Hantar ke Twitter! |April 20, 2009 oleh mrx_lonely
Di dalam kategori Buat Hal, Gossip, Raja Lawak, Selebriti, TV, Tempatan

Saya tidak membuat kesalahan yang besar. Kalau saya minta maaf orang akan ingat hina sangat perlakuan saya itu terhadap dia.
Lagipun saya bukan berpeluk dalam perasaan yang memberahikan. Dah siaran langsung dalam televisyen, takkan saya nak peluk dan buat hubungan kelamin pula.
Saya juga boleh fikir apa kesan yang akan saya terima.Saya tak boleh cakap apa-apa kalau tindakan saya itu boleh mendatangkan kesan yang buruk kepada semua orang sehingga menjejaskan ekonomi negara.
Berikut adalah petikan kenyataan yang dikeluarkan oleh Nabil sendiri. Mungkin bagi’nya kenyataan itu hanya’lah lawak namun bagi masyarakat di luar mereka semua memandang serius isu adegan peluk yang melibatkan kekasih hati’nya, Irma Hasmie.

Nabil seharus’nya serius dalam memberi kenyataan yang berkaitan dengan isu ini dan sememangnya Oh! Artis akui bahawa adegan peluk itu tidak akan dan tidak sedikit pun menjejaskan ekonomi negara tetapi boleh menjejaskan ekonomi Nabil sendiri. Jadi, tepuk dada tanya’lah selera yer.. (Jangan hanya pandai buat kenyataan ‘bodoh’ je. Sendiri mau ingat laa.)
P/s.. Baru je menang Anugerah Bintang Paling Popular dah mula buat hal. Kalau berterusan macam ni, esok lusa lingkup’lah gamaknya.
Artikel oleh Mrx Lonely
![]() |
![]() |















































julajuli on Mon, 20th Apr 2009 11:51 am
betul..xjejas ekonomi negara..tp ekonomi sendiri la yg bakal tjejas..
xX Reply:
April 21st, 2009 at 10:28 am
ala ..tu komen berlapis la tu..
apa yang dia maksudkan tu isu nabil peluk irma tu tak jejas ekonomi si nabil la..
.
kan sekarang dia mmg dah top.
.
lagi pun dah nama dia dunia hiburan, apa lah sangat diorang pandang setakat peluk “terkejutz” yang tidak disengajakan tu..
.
kiranya saham nabil masih lagi tinggi lah..
spidergroup Reply:
April 24th, 2009 at 8:40 am
superhackers Reply:
May 3rd, 2009 at 12:38 am
ala korang nie baru adegan terpeluk 5 saat dah kecoh.xyah la nak memperbesarkan cerita..nak heran ape irma tu kan ke pelakon,mase berlakon ntah dah berape puluh kali die buat scene peluk memeluk nih.sooo..stakat peluk kejap gtu dah x rase pepe dah aku agak.
Jack Reply:
May 9th, 2009 at 5:28 pm
Btul tu…byk lagi adegan peluk yg lagi teruk drpd ni…aku xrase adegan peluk tu dpt merosakkan bebudak lain dgn peribadi dia….aku tgk masa dia kt raja lawak pon dia byk bagi pengajaran moral ape…dia make statement bodoh utk org yang bodoh kot….
julajuli on Mon, 20th Apr 2009 11:52 am
eh…1st ke?
Anarm on Mon, 20th Apr 2009 12:03 pm
aku x kisah die nk pelok ke ape ke,
asalkan jgn kaco telor aku sudah..
hahahahha
Gadis Lonely? Reply:
April 20th, 2009 at 4:52 pm
bengong ko anarm.. hahaha
Luna Reply:
April 21st, 2009 at 12:06 am
Gadis L..mcm pasah sandah ahh–komen tak ada kena mengena ngan entri oh artis…—hehhehe
awe on Mon, 20th Apr 2009 12:04 pm
aik..
bukan ke da mintak maaf??
tarik balik ker maaf dulu tu??
SAPOK BIKI NI on Mon, 20th Apr 2009 12:08 pm
pada aku xde hal lah kisah nabil nih,,
org je yg sebok besar2 kan,,
caiyok nabil
congratz
bobby on Mon, 20th Apr 2009 12:21 pm
betul3…
tak der hal sgt la kes die nie, die kan dah mintak maaf awal2
sbgai manusia kan lebih elok memaafkan kesalahan org, drpd terus meng kondem kan die..
die ckp cam tu mungkin die dah bengang sgt,

korang2 tak abis2 nak kondemkan die…
cukup2 lah salahkan die.. lainlah die tak pernah nak mintak maaf atas kesalahan die..
ape2 hal nabil, pandang kehadapan,, go Nabil go…
aloqmalai on Mon, 20th Apr 2009 12:31 pm
papa ja la oi…
aloqmalai on Mon, 20th Apr 2009 12:31 pm
lawak la sangat tu…kerek gila mamat ni…bajet popular sangat la oi..mintak maaf n cakap nyesal dah la..nak kerek2 lak…blah r lu!!!!
Misz Dania Reply:
April 20th, 2009 at 12:53 pm
Dh mmg dia popular..dh tbukti pun coz dia menang bintang paling popular..
to aloqmalai..awk tu popular ke yg nk petikaikan kepopularan org lain..so,lu pikirla sndiri!
aloqmalai Reply:
April 20th, 2009 at 5:32 pm
sori babe…ak rephrase balik ayat aku….En Nabil itu memang sangat popular…(sori r aku terlupa lak dia tlah diundi oleh jutaan rakyat Msia kan aritu)
…aku pn mnat nabil…xyah la nk emo sgt…no offense…peace
ohlala Reply:
April 21st, 2009 at 9:09 am
lulu Reply:
April 20th, 2009 at 4:57 pm
blah la ko alogmalai
aloqmalai Reply:
April 20th, 2009 at 5:28 pm
to lulu…nk blah apa oi??..klapa??ka batu blah batu bertangkop…come on r..aku lawak ja oi…kalau btol dia dah mintak mahap sblm ni ok r.klu ni first statement maaaf dia,mmg lawak r artis pujaan lu tu…
**fanatik gila lu minat dia..no offense..sori…aku pn mnat Nabil.
ohlala Reply:
April 21st, 2009 at 9:12 am
dia dah mintak maaf terang terang lagi..dekat irma pun dia mintak maaf..tapi press yg nak perbesar…dia ckp dia silap..lagip[un masa tu semua org dia peluk…alah org lain belambak lagi peluk kat shoping complex..lagipun dia tak macam mawi…mawi hipokrit…nabil jujur..gi mampus sama mawi and ikin
Misz Dania on Mon, 20th Apr 2009 12:54 pm
n one thing,i sokong komen bobby
wanie2621 Reply:
April 20th, 2009 at 3:56 pm
yela kan..tul tu..benda dh lama lepas..dia dh mintak maap pun nk kecoh lagi..mana nabil xbengang..
aritu bila wartawan tnya dh puas nabil perbaiki keadaan..tapi wartawan2 m’sia ni konon nk jadi paparazzi,tak sudah2 ulang soalan yg sama..sape xsakit ati woiiiiiii
aloqmalai,cuba klu ko kt tempat dia ape prasaan ko bila org makin menghina bila ko ckap baik2..mestilaa sakit ati kan..
sabar jelaa nabil..tulaa asam garam jadi artis ni,buat baik org kata plastik..bila berterus terang..org kata kuang aja pulak,kerek lagi..dah nasib badan..
harisakdm on Mon, 20th Apr 2009 1:09 pm
mmg la boleh tapi guna la akai dok buat dpn org buat pe dah tak pasai jadi kecoh
ohlala Reply:
April 21st, 2009 at 9:14 am
to harisakdm….nabil tak sengaja..dia tadak niat nak peluk irma…semua org leh nampak…bukan dia buat perangai….kalu benda tu leh ulang balik..aku rasa nabil akan pikir dua tiga juta kali before buat mcm tu…
hasmeri on Mon, 20th Apr 2009 1:15 pm
Kenapa nak ribut-ribut, mereka ni artis, tak pernah tengok artis berpeluk ke ? dalam lakunan anda tahu ada maksud atau tak de maksud di sebalik adengan itu, ini tengah ramai dan nyata ianya “overjoyed” dah terbabas, dia mengaku silap, jadi maafkanlah. Cuma kena janji dgn orang tua Irma tu, dan terima tanggung jawab.
kanasai on Mon, 20th Apr 2009 1:21 pm
alahai..xda hal sgt ar cite nie..
org kerek je nak besar2kan cite ni..
ekonomi dia, ske hati dia laa..mcm ko je yg bagi pendapatan kat dia..poooorahh!
mrx_lonely on Mon, 20th Apr 2009 1:29 pm
kami di ohartis hanya menyampaikan apa yang disampaikan.. harap maklum.. kalau ye pun tidak perlu la bg komen yang mengutuk atau memaki hamun.
~miss shanas~ Reply:
April 20th, 2009 at 2:05 pm
panas ke mrx lonely..haha..
wanie2621 Reply:
April 20th, 2009 at 4:06 pm
aik mrx lonely..awak yg bg topik..awak lak panas..
relax arr..kat artikel u sendiri dah terang2 yg u pun mengutuk si nabil..
so..sebelum menasihati org,kena tgk macammana u smpaikan artikel tu..ok
“let’s be professional my friends”
harzrean Reply:
April 20th, 2009 at 7:51 pm
korang ni sume xpe2.. betul la salah wartawan duk sibuk2 sebarkan benda yg sama.. tp die still salah.. berpelukan dgn muhrim.. segaja ke, x sengaja ke..
MATLAMAT TAK MENGHALALKAN CARA!!!!
lu pikirla sendiri
p/s : ciri2 manusia akhir zaman = bila melihat kemaksiatan, bagi mereka itu benda biasa..
wanie2621 Reply:
April 21st, 2009 at 3:17 pm
mmgla nabil tu salah..peluk bukan muhrim en.harzrean..
tapi dia kan dah mintak maaf..korang sume yg kecoh lebih..itupun sebab mmg dh nmpak depan TV..artis2 lain yg dok berpeluk2 sakan(muhrim lagi tuuu) dibelakang..bila kat dpn berlagak macam baikkkkk sgt..
bila jadi benda mcmni..bila artis tu diam je..org kata mcm2,pastu bila dia mintak maap,org still mengata..dahtu..dia bg jawapan yg canggih sikitpun..lagilah kecoh diorg..huru-hara lebih..huh
kita ni en.harzrean..nak menyampaikan benda yg baik disisi islam biar btul kena caranye..pandai cakap aje watpe..MATLAMAT TAK MENGHALALKAN CARA KONON….
kesilapan yg nabil buat tu,klu salah skalipun..yg menjatuhkan hukuman tu adelah Allah SWT..
diorg sume cakap xpe2..coz diorg tahu batas diorg sbg manusia..bukan mcm sesetengah pihak yg tunjuk alim tapi masing2 masih confius dgn diri sendiri..
p/s:lebih baik rujuk pada yg lebih arif..jgn sesedap rasa utk buat penilaian..
takperlutau Reply:
May 2nd, 2009 at 6:30 pm
tapi kan aku baca kat satu statement dia. dia mntk maaf pastu dia ckp “kami tk rasa apa yg kami buat tu salah. sbb sye mmg btul2 mencintainya. mungkin hanya sebab kami salah tempat melakukannya” wah kat luar mcm mane ek? sekian.
Anne Ai Ling Reply:
June 6th, 2009 at 4:08 am
Bak Anne nak RECAP sikit pernyataan Wanie2621 ni… “kesilapan yg nabil buat tu,klu salah skalipun..yg menjatuhkan hukuman tu adelah Allah SWT..”
Bukan kami nak menjatuhkan hukuman pada Nabil tapi dah memang terang2 apa yg dia buat salah dari segi agama… dah terang2 al-Quran cakap mcm tu… Pelik ye fanatik sampai artis yg diminati buat salah pon back-up giler2… Padahal terang2 salah tu… Alahai dunia…
รขโฌลkami tk rasa apa yg kami buat tu salah. sbb sye mmg btul2 mencintainya. mungkin hanya sebab kami salah tempat melakukannyaรขโฌย
Ni lagi satu, tak salah? Eh, tolongla, ko cintakan dia pon, ko bukan muhrim dia, bukan laki dia lagi, ko tak berhak peluk dia pon. Kalau ko betul2 cintakan dia, nikah jela terus, ko nak peluk ke nak buat apa ke, dah sah2 halal… Taubat la Nabil, kata2 ko ni nampak sangat hukum Tuhan dah lebih kecil dari cinta ko tu ye…
anne winter on Mon, 20th Apr 2009 1:36 pm
org2 yg berlakon tu pelok2 lagi lama… takder pn mintak maap…
bosan tul… cian budak baru nk belajar nie..
jelesssssssss…..
takper nabil, hasad ada di mana2..
pmdsy on Mon, 20th Apr 2009 1:39 pm
mak ai…hotz nya…!!!
lulu on Mon, 20th Apr 2009 1:58 pm
apesal laa korg ni bangang sgt??
peluk sesaat pon kecoh.kan dia x sgja!
saje je cr salah nabil..sudah2 lah tu…bg ruang dia
bina karier dia..jgn smp kes camni dia hilang irma, hilang krjaya..pikir laa sndri…kalau nk tjuk baik sgt korg pegi
myspace si zoey. dlm 2 dgn mcm2 betina dia dok peluk!!!!
jgn push nabil lagi!
PLEASE TAKE NOTE!!!!!!
harzrean Reply:
April 20th, 2009 at 7:53 pm
bagi mereka yg xtau halal haram, mmg la ni perkara biasa.. bile peluk2an dah jadi perkara biasa, maka terbuktila tnda umat di akhir zaman.. korang ni la antara penyebab kalo Allah nk turun bala.. aku ulangi sekali lagi, MATLAMAT TAK MENGHALALKAN CARA!!…
kanasai Reply:
April 20th, 2009 at 10:59 pm
hek elehh ko ni bro..
elek ar..da kata tak sengaja pon, still gak ko nak salahkan dia..
dia da mintak maap bagai, ko still gak salahkan dia..
perkara da jadi, nak buat camne..cume nasihat je yg mampu diberi dan elakkan blaku lagi..
yg ko ni, btol2 nak salahkan dia pesal?
elok sgt la perangai ko tuh..ceit!
pmdsy Reply:
April 21st, 2009 at 1:07 am
mak ai xkan nabil nye pasal sampai korang nak gadoh2
amik iktibar dah ler, mmg dia buat salah even x sengaja. so tugas kita laa peminat kena kritik dia. supaya dia x wat salah lagi pas ni.
Anne Ai Ling Reply:
June 6th, 2009 at 4:09 am
TAK SENGAJA? Takpela tak sengaja, bleh dimaafkan. Tapi yang hangat hatinya bila jawapan dia kat bawah tu… Sila baca ye…
รขโฌลkami tk rasa apa yg kami buat tu salah. sbb sye mmg btul2 mencintainya. mungkin hanya sebab kami salah tempat melakukannyaรขโฌย
Ni lagi satu, tak salah? Eh, tolongla, ko cintakan dia pon, ko bukan muhrim dia, bukan laki dia lagi, ko tak berhak peluk dia pon. Kalau ko betul2 cintakan dia, nikah jela terus, ko nak peluk ke nak buat apa ke, dah sah2 halal… Taubat la Nabil, kata2 ko ni nampak sangat hukum Tuhan dah lebih kecil dari cinta ko tu ye…
ohlala Reply:
April 21st, 2009 at 9:17 am
to harzrean….
aku bukan la nak ckp yg nabil tu buat tak salah…salah..tapi secara tak sengaja..and di depan public..tu pun spontan…org ramai leh nampak ketaksengajaan nabil..apa macam ko and awek kat belakang semak ritu
anne winter Reply:
April 21st, 2009 at 11:29 am
u nie jeles sgt napa ek?
u tau tk kat blog mana u all masuk nie?
OH ARTIS! nk berdakwah g blog OH DAKWAH,
org yang alim takkan bertekak mcm nie..
menegur dgn cara yg lembut.. bkn mengeji atau
menyindir dgn cara yg pedas…
lg satu nk bgtau, im not nabil’s hard fan.
im just an ordinary gurl tat wont make artist as my IDOL.
LOW CLASS!!
Luna Reply:
April 21st, 2009 at 12:02 am
NOted wit Thanks..P/s—lulu sapa zoey?
lulu on Mon, 20th Apr 2009 2:05 pm
komen ku di delete?? teruk ke? rase x sgt
mrx_lonely Reply:
April 20th, 2009 at 2:28 pm
bukan didelete, tetapi pending jap. ok sekarag da ada komen cik lulu tuh.
lulu Reply:
April 20th, 2009 at 4:51 pm
owh thanx mrx lonely..hehe
Fizz on Mon, 20th Apr 2009 4:47 pm
Aku pun ‘panas’ tol ngan korang ni.. x habihรยฒ nak mengutuk mengondem org… mukan dapat pahala… dosa lagi ade la.. bodo tol..
bagi pandangan aku.. maybe time tu die terpeluk laaa…. dah happy mane sedar.. cube kalau korang kat tempat die camne? x ke bengang bile org tny soklan yg sama.. peluk. peluk.. peluk.. otak pikiaq ok.. aku bukan la nak sokong manaรยฒ pihak.. just pelik ngan sikap korang yg suke je buat andaian yang ntah apaรยฒ.. RASIONAL skit oke..!!
lulu Reply:
April 20th, 2009 at 4:56 pm
betul3
aku bkn fanatik nabil
tp dlm kdaan cam ni rase cam terpanggil
nk backup nabil…dia kan cam mamat lurus
so org lain sng pijak pale dia
x pcya pegi laa cr myspce si zoey 2 confirm
korg nk kutuk lebih dr korg nk kutuk nabil
cikbunge Reply:
April 20th, 2009 at 7:39 pm
aku pon bukan minat pon. kenal nabil pon sbb tgk iklan studio nabil. rancangan dia xnah lak tgk. dia patut xyah ckp byk la, mintak maaf je kan sbb xsengaja.. terpelok. abes.. jgn komen lebeh2, jd len plak. nyampah aku. lgpon adegan pelok dia kuar TV.. sume tgk. tol x..kan bnd tu xelok. mmg la skang ni rata2 bebudak muda khususnya anggap perkara tu biasa.. ala.. pelok je pon. kecoh.. tp kene ingat, dlm agama.. islam dah larang. hormat la sikit.. sorry kalo tkasar bahsa. sekadar pendapat. so fikir2kan.
wanie2621 Reply:
April 23rd, 2009 at 10:09 am
cikbunge..aku pun bkn peminat nabil..tapi setau aku laa..before this dia dh pun mintak maaf bila soalan ini ditanya kpd dia(dan itupun bkn sekali dua)..kali ini ntah soalan yg keberapa kali dari pihak yg lain plak..normal laa tu..mesti dia tension..asyik2 soalan yg sama..
klu engkau laa..org dok push2 camtu..tension tak? ataupun ko kategori yg COOL je..tapi cara ko anta comment mcm tak COOL je..hehe
jgn marah aaaa..lu pikirlaa sendiri
nu_Ox3r on Mon, 20th Apr 2009 5:35 pm
Bentuk-bentuk Ghibah(Mengumpat) yang Diperbolehkan.
Imam Nawawi dalam kitab Syarah Shahih Muslim dan Riyadhu As-Shalihin, menyatakan bahawa ghibah hanya diperbolehkan untuk tujuan syaraรขโฌโข iaitu yang disebabkan oleh enam hal, iaitu:
1. Orang yang mazhlum (teraniaya) boleh menceritakan dan mengadukan kezaliman orang yang menzhaliminya kepada seorang penguasa atau hakim atau kepada orang yang berwenang memutuskan suatu perkara dalam rangka menuntut haknya.
Hal ini dijelaskan dalam Al-Qurรขโฌโขan surat An-Nisa ayat 148:
รขโฌลAllah tidak menyukai ucapan buruk (yang diucapkan) dengan terus terang kecuali oleh orang yang dianiaya. Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.รขโฌย (QS. An-Nisaรขโฌโข : 148).
Ayat ini menjelaskan bahawa orang yang teraniaya boleh menceritakan keburukan perbuatan orang yang menzhaliminya kepada khalayak ramai. Bahkan jika ia menceritakannya kepada seseorang yang mempunyai kekuasaan, kekuatan, dan wewenang untuk menegakkan amar maรขโฌโขruf nahi munkar, seperti seorang pemimpin atau hakim, dengan tujuan mengharapkan bantuan atau keadilan, maka sudah jelas boleh hukumnya.
Tetapi walaupun kita boleh mengghibah orang yang menzhalimi kita, pemberian maaf atau menyembunyikan suatu keburukan adalah lebih baik. Hal ini ditegaskan pada ayat berikutnya, iaitu Surat An-Nisa ayat 149:
รขโฌลJika kamu menyatakan kebaikan atau menyembunyikan atau memaafkan sesuatu kesalahan (orang lain), maka sesungguhnya Allah Maha Pemaaf lagi Maha Kuasa.รขโฌย (QS. An-Nisa: 149)
2. Meminta bantuan untuk menyingkirkan kemungkaran dan agar orang yang berbuat maksiat kembali ke jalan yang benar. Pembolehan ini dalam rangka istiรขโฌโขanah (minta tolong) untuk mencegah kemungkaran dan mengembalikan orang yang bermaksiat ke jalan yang hak. Selain itu ini juga merupakan kewajiban manusia untuk ber-amar maรขโฌโขruf nahi munkar. Setiap muslim harus saling bahu membahu menegakkan kebenaran dan meluruskan jalan orang-orang yang menyimpang dari hukum-hukum Allah, hingga nyata garis perbedaan antara yang haq dan yang bathil.
3. Istiftaรขโฌโข (meminta fatwa) akan sesuatu hal.
Walaupun kita diperbolehkan menceritakan keburukan seseorang untuk meminta fatwa, untuk lebih berhati-hati, ada baiknya kita hanya menyebutkan keburukan orang lain sesuai yang ingin kita adukan, tidak lebih.
4. Memperingatkan kaum muslimin dari beberapa kejahatan seperti:
a. Apabila ada perawi, saksi, atau pengarang yang cacat sifat atau kelakuannya, menurut ijmaรขโฌโข ulama kita boleh bahkan wajib memberitahukannya kepada kaum muslimin. Hal ini dilakukan untuk memelihara kebersihan syariat. Ghibah dengan tujuan seperti ini jelas diperbolehkan, bahkan diwajibkan untuk menjaga kesucian hadits. Apalagi hadits merupakan sumber hukum kedua bagi kaum muslimin setelah Al-Qurรขโฌโขan.
b. Apabila kita melihat seseorang membeli barang yang cacat atau membeli budak (untuk masa sekarang bisa dianalogikan dengan mencari seorang pembantu rumah tangga) yang pencuri, peminum, dan sejenisnya, sedangkan si pembelinya tidak mengetahui. Ini dilakukan untuk memberi nasihat atau mencegah kejahatan terhadap saudara kita, bukan untuk menyakiti salah satu pihak.
c. Apabila kita melihat seorang penuntut ilmu agama belajar kepada seseorang yang fasik atau ahli bidรขโฌโขah dan kita khawatir terhadap bahaya yang akan menimpanya. Maka kita wajib menasihati dengan cara menjelaskan sifat dan keadaan guru tersebut dengan tujuan untuk kebaikan semata.
5. Menceritakan kepada khalayak tentang seseorang yang berbuat fasik atau bidรขโฌโขah seperti, minum-minuman keras, menyita harta orang secara paksa, memungut pajak liar atau perkara-perkara bathil lainnya. Ketika menceritakan keburukan itu kita tidak boleh menambah-nambahinya dan sepanjang niat kita dalam melakukan hal itu hanya untuk kebaikan.
6. Bila seseorang telah dikenal dengan julukan si pincang, si pendek, si bisu, si buta, atau sebagainya, maka kita boleh memanggilnya dengan julukan di atas agar orang lain langsung mengerti.
Tetapi jika tujuannya untuk menghina, maka haram hukumnya. Jika ia mempunyai nama lain yang lebih baik, maka lebih baik memanggilnya dengan nama lain tersebut. Wallahu aรขโฌโขlam bishshawab
http://hikmatun.wordpress.com/2007/11/05/ghibah-mengumpat-yang-dibenarkan/
ihsihspoyotular Reply:
April 30th, 2009 at 9:23 am
insaf
cikbunge on Mon, 20th Apr 2009 7:32 pm
komen dia mmg cm bagus je. xyah la komen lebih2. mintak maap, ckp xsengaja. abes cite. komen byk merapu lebeh.
kecoh betol.
-mp- on Mon, 20th Apr 2009 7:33 pm
benda yang kita admit salah…..
kalu owg slau slahkan jugak sapa tak bengang…
yang penulis artikel jgn la salahkan owg jew….
adoi la…. sabar tiada batasan….
tapi setiap manusia da batasannya….
rezeki ditangan tuhan….
jun on Mon, 20th Apr 2009 7:33 pm
Tak lawak punnn…
me myself on Mon, 20th Apr 2009 9:24 pm
peace no war
awek on Mon, 20th Apr 2009 9:51 pm
apa ada hal peluk2 ni.. tu pun nak pelik ker dalam dunia artis ni.. sorang minah ni bini orang lagi .. siap kemban n kangkang g dalam citer bohsia.. siap dapat pujian g, lakonan dia berani.. apara.. bapak dah ada tanda kat dahi.. anak masih camtu..
aries Reply:
April 21st, 2009 at 9:21 am
aku tahu anak sapa….yg tu tak nak kecoh,,wartawan tak nak letak cover pun…
awek on Mon, 20th Apr 2009 9:52 pm
eh apapun aku tetap tak sokong gak apa nabil buat tu
wiwi dry on Mon, 20th Apr 2009 10:35 pm
die da mintak maap ke…ape ke…
lantak la .dah mintak maap dgn Allah lom?
tu yg paling penting
cakap mcm org x de pegangan…
masing2 pk la sendiri
sape yg rase berpeluk tu no hal…cek la balik diri masing2
p/s bukan nak mcm bagus.tp ape slhnye ingatkan diri sendiri di samping ajak kawan2 beringat skali kan?
kanasai Reply:
April 20th, 2009 at 11:08 pm
tentu la peluk tu salah, tapi korang2 yg mengAIBkan lagi orang lain, bagus sgt ke tue?
wanie2621 Reply:
April 23rd, 2009 at 10:37 am
mcm best je comment ko..siap ajar artis mintak maaf ngn tuhan..
kita leh bagi pendapat camtu,mmg xsalah bg nasihat berguna utk diorg(artis).tapi sume terletak pada hati masing2 itu terima ke tidak..klu dh manusia yg hati hitam tu nak kata ape?..
yg penting kita dh jalankan tanggungjawab sesama manusia dgn menasihati bkn nye memberi tekanan..tak usah nk ulang2 ayat sama “dia kena minta maaf.”.”dia kena minta maaf”..cakap skali cukuplaa..seolah2 memberi tekanan pada org lain bukannye memberi nasihat tu..itu dh kategori mengata tu..apabila org itu mengata/ngumpat dia melampaui batas..macam munafiq je..
Anne Ai Ling Reply:
June 6th, 2009 at 4:11 am
Sila baca ye buat yg terlalu fanatik ngan Nabil……
รขโฌลkami tk rasa apa yg kami buat tu salah. sbb sye mmg btul2 mencintainya. mungkin hanya sebab kami salah tempat melakukannyaรขโฌย
Ni lagi satu, tak salah? Eh, tolongla, ko cintakan dia pon, ko bukan muhrim dia, bukan laki dia lagi, ko tak berhak peluk dia pon. Kalau ko betul2 cintakan dia, nikah jela terus, ko nak peluk ke nak buat apa ke, dah sah2 halal… Taubat la Nabil, kata2 ko ni nampak sangat hukum Tuhan dah lebih kecil dari cinta ko tu ye…
blue on Mon, 20th Apr 2009 10:48 pm
dunia dh akhir zaman…jgn halalkan benda yg haram..benda tu mmg slah..manusia mmg xlari dr wat ksilapan..dh mintak maaf tu bgus la..tp yg korg sbgi peminat xyah la nk backup die smpi ckp peluk tu prkara biase..diam sudey…takut aku ngan umat skrang..die hard fan sgt…adoi..
momok on Mon, 20th Apr 2009 11:21 pm
nabil tu tak sengaja dan dia mintak maaf..cukup2 la tu..
isk..ni la bangsa kita..suka cari salah sesama bangsa..
sorry la kalo terkasar bahasa..tp realiti memang begitu
MAHKOTA on Mon, 20th Apr 2009 11:25 pm
AKU PUNYE PENDAPAT PLAK X YAH LAH KITE NAK KECOH2 SNGAT PASAL ISU MEREPEK NIE SI NABIL TU BUKAN WAT PE PUN BUKAN PULUK LEBIH2 PUN JUST GITU2 JEK YANG NAK KECH SNGT WAT PE MEREPEK TAU X.BAGI AKU BANYAK LAH LAGI ISU LAIN YANG BOLEH DIKETENGAHKAN BERBANDING ISU YANG MERABAN MCM NIE.
mrx_lonely Reply:
April 20th, 2009 at 11:51 pm
walaupun dia just peluk gitu2 je.. tapi tetap haram dari segi hukum.. dan ya, kami ohartis akan sentiasa update isu2 yang seperti ini.. kenyataan nabil tuh dah macam 1 pepatah.. tlajak perahu boleh di undur, tlajak kata badan binasa.. jadi renung2kan lah.
pmdsy Reply:
April 21st, 2009 at 1:11 am
yeah!! mrx_lonely gak arr cool
cayalah lu
Anne Ai Ling Reply:
June 6th, 2009 at 4:11 am
Sila baca ye buat yg anggap peluk tu perkara kecik…
รขโฌลkami tk rasa apa yg kami buat tu salah. sbb sye mmg btul2 mencintainya. mungkin hanya sebab kami salah tempat melakukannyaรขโฌย
Ni lagi satu, tak salah? Eh, tolongla, ko cintakan dia pon, ko bukan muhrim dia, bukan laki dia lagi, ko tak berhak peluk dia pon. Kalau ko betul2 cintakan dia, nikah jela terus, ko nak peluk ke nak buat apa ke, dah sah2 halal… Taubat la Nabil, kata2 ko ni nampak sangat hukum Tuhan dah lebih kecil dari cinta ko tu ye…
blue on Mon, 20th Apr 2009 11:28 pm
jgn terserong pegangan kwn2…jgn menghalal kn yg haram..no excuse..lg satu kite xde hak nk pertikaikan taubat org lain..same2 kite barsatu ke jln yg lurus..bukan berpecah ke jln yg slh..
dondangsayang on Mon, 20th Apr 2009 11:50 pm
Patutnya…. benda2 yang melibatkan soal halal-haram ni… si Nabil tu jangan la dok buat statement2 cam gitu walaupun mungkin dia berniat nak melawak. Tak kena tempat rasanya.. Hish… Baru menang dah naik tocang.
wanie2621 Reply:
April 23rd, 2009 at 10:57 am
comment ko tentang nabil x patut wat statement mcmtu..aku memang sokong..tapi nk kata dia baru menang dh naik tocang..bukan tu penyebab..coz nabil ni dari dulu memang macamtu..dia jenis ckp je ape yg patut..aku agak laa..coz aku penah baca comment salah seorg member dia..member dia kata yg nabil ni mmg sedikit laser(walaupun dia cuma melawak aje)..hehe
apepun..pesanan kpd nabil:next time hati2 laa dgn setiap perbuatan/perkataan..skarang dh jadi isu..kalau nabil mintak maaf 100 kali pun..benda ni akan terus jadi isu..
hanya melainkan nabil perlu lebih byk berdiam diri..toksah dok bg statement yg merapu..lama2 org pun senyap..
noname on Mon, 20th Apr 2009 11:58 pm
udah2 ler wei..kan Ahmad Nabil dah mintak maaf…aku rasa kan kalo ku ade kat situ gak..silap2 dengan aku2 skali dia pelok..yer ah..kan sumer org kat situ dia pelok mase tu..mungkin ms tu dia ingat Irma tu lelaki kot..ye arr rambut pendek..kehkehkeh…
forex on Tue, 21st Apr 2009 12:21 am
sekelip mata tuhan bagi.. sekelip mata tuhan boleh tarik balik.. ingat itu sudah… habis criter..sekali tuhan bagi.. maksiat kau balas…astagfirullahhalazim
faz on Tue, 21st Apr 2009 12:33 am
org yg anta ko men sala..
orang yg berpeluk tu pon sala…
aku je tol…
wakakaka…
irma tu cousin kawan aku…
da tgok da dri dekat,,,
cume x dpt pluk..
dpt slm je
wakaka
buthehatisenang on Tue, 21st Apr 2009 9:24 am
salam….
cukup la tu…tak yah la nak bising bising lagi….nabil mmg da buat silap pun…g peluk si irma tu…n then first statement dia pas kejadian tu,dia da mintak maaf……pasal latest statement dia ni aku rase dia da ilang sabar kut bila mana org @ wartawan duk asyik tanya soklan yg sama je…kalau boleh insiden peluk ni nak war war kan selama mana yg mungkin….so statement ni gak satu kesilapan nabil…ye la dia muda lagi bro…so maybe kesabaran dia da sampai limit….tu yg kuar statement macam ni…..bro & sis takkan tak paham kut…..statement ni lebih kepada nak perli pada mereka yg selalu sgt nak tanya soklan pasal pelok – pelok tu….
yg penting awal awal lagi dia ngaku dia silap, and mintak maaf…tak macam sesetengah yg asyik nak nafi…last last kantoi…
p/s : gua tak sokong atau setuju pada yg kata pelok tu benda kecik….dalam islam, haram tetap haram….ambik yg jernih buang yg keroh…..jadikan semua ni iktibar utk kita semua….
aku hnya thu komen on Tue, 21st Apr 2009 9:37 am
alahai hmpa ni..nabil terpelok kejap je pun lg plak tak sngaja tu pun nak heboh satu malaya..cube korng tngok pelkon yg dok belakon dalm tv tu slumber jer pelok2 mcm pa g tak depa heboh pun..nape gmbar tu bkn org jgk ke yg tngok..sme gak 1 mlysia tngok..aku pun pelik dngn depa ni..mmg la salh bkn muhrim tp rasanya ramai lg yg wat malah lg terok pun ada..so kita pikir la sama2…doakn moga diorg berubh..renung2 kan selmt beramal..:bloody:
dua puluh lima persen on Tue, 21st Apr 2009 10:28 am
kelabu asap punya nabil….
keKambing on Tue, 21st Apr 2009 10:41 am
kambing pnyer nabil.. wat statement belit2 plak.. tahu la ekau 2 agak bodoh dr segi akademik, ulangan BODDOHH.. tp ekau tue dah mukallaf, takkan peluk2 anak dara org depan org ramai plak ekau tak tahu.. padam muka ekau exident, dpt cash punyer hukuman..
dpn camera dia peluk, blkg kamera dia seluk (dalam kain)..
unknown on Tue, 21st Apr 2009 10:47 am
aiseh…isu ka benda ne?
banyak lagi masalah negara yg penting2…
tu baru yg korang nmpk live…
kalau yang sebalik tabir tu apa cerita??
hehe…
tegur tu blehla…
tapi jaga dan urus tepi kain sendiri lagi bagus…:D
nora on Tue, 21st Apr 2009 4:55 pm
alahai, nape plak asyik nak cr salah nabil….. klau artis lain, tak plak kena rabak2 mcm nabil… wake up la…. bende dah lepas, tak sengaja plak tue….kira kosong – kosong dah ler. byk lg artis-artis lain yg wat perangai lebih teruk, sengaja plak tue…..
bdkbaik on Tue, 21st Apr 2009 11:09 pm
bru mng skit,brlagak le jdinya..
nak wat lawak pon brtempat la skit.
dok suruh org pikir sendiri,diri sndiri xterpikir2.
kalo brlagak xkemana la bang bil oii!
to irma:jgn populer sbb mnumpang populariti nabil je kejenye.
john on Tue, 21st Apr 2009 11:50 pm
nabil jom skate!
ntah on Wed, 22nd Apr 2009 2:09 am
oh artis ko ingat kmu baik sgt ka?napa korg x mara adegan peluk2 yg truk dlm mgzine tu ar.dlm lkonan ka?aksi mlmpau lg.nbil hr tu bkn mlmpau pn.pkirlah.soot..tnya dr sndri dulu dah ckp iman ka lum bru nak sergah org len.
Gadis Lonely? Reply:
April 22nd, 2009 at 2:12 am
mmg ohartis ni baik.. website je kot. awek pon dia takde.. ape lagi nak peluk awek.. hehehe
takperlutau Reply:
May 2nd, 2009 at 6:37 pm
takperlah.. dorg tak puas hati.. tu tu nabil dah eksiden dah.. tu ah pengajaran die.. asal korg marah gile bile nabil kene kutuk? aiyo..
tira love on Wed, 22nd Apr 2009 9:59 am
lohhh!!! benda macam ni korang sibuk nak kecohkan!taula nabil buat salah bile peluk irma.taula dia buat dosa.tapi x yahla kondem dia sampai cam ni. aku rasa kan korang yg terus hentam dia mesti kes dia menang abp kan?ye la artis yg korang minat dah di tewaskan oleh nabil yg masih mentah nie.tapi korang kena ingat korang pun bukan baik sangat.kalau korang baik, korang x kan masuk blog ni.sebab blog ni untuk gosip2 artis.so, apa niat sebenar korang masuk sini?nak tau gosip terbaru kan?betul tak cakap aku?x yahla nak tunjuk baik.kalau dah baik sangat jgn masuk sini.sebab ini ruangan GOSIP ARTIS!!!ada paham?apa-apa pun aku sokong nabil. go nabil go!!abaikan orang2 pendengki nie…peace no war
froggy turn south on Wed, 22nd Apr 2009 3:54 pm
oh artis! ni bes…byk info2 yg cam sedap la nk bace….tp aku x suke ngan admin die lah…cam alwiz berat sebelah…cam dengan selambe je menjtuh kan hukum…contoh…”oh peluk2 salah..” “tudung itu wajib” ..memang betul sume ini perlu..tp x kene care lah…ni blog hiburan…ni blog artis….bkn nk cari kesalahan org…tidak aku cukup x faham ngan komen2 kt atas ni….macam korg tgk cite porn…lps tu komen cakap porn tu haram la ape lah…………………………
applepink Reply:
April 24th, 2009 at 11:09 am
heh..sengal jugak statement ko ni..rase terpanggil lak aku nak jot down sket..ko ckp x suke ngn admin website ni sbb cam berat sebelah n suke2 nak jatuhkan hukum bile die ckp peluk2 tu salah n tudung tu wajib..ko bole ckp mende2 ni sume “perlu”?? perlu je?? adoii..weiii memang la betul sume tu..and bukannye “PERLU” TAPI KES HALAL HARAM tau tak? xde nak kire sini blog hiburan ke ape ke..kat mane2 pun hukum Islam tu ade n valid!
moga kite sume dapat iktibar n pengajaran..
ihsihspoyotular on Wed, 22nd Apr 2009 4:20 pm
itu batu sudah mahu keluar nabilnya kapala….
ternampak la pula kesombongan yg sudah terselak di dadanya..
ayok lak leng..mate juling..
skyconda on Wed, 22nd Apr 2009 4:56 pm
alahai budak nabil n irma……mana letaknya agama kamu? tau tak bahawa kamu tu Islam…Itukah caranya kamu raikan kemenangan. itu baru dapat anugerah sebegitu…Bayangkan kalau nabil dapat anugerah terbaik seluruh Malaysia dah tentu di naiknya irma depan org ramai…..alahai kalu nak jadi artis biarlah penuhkan agama didada dahulu…..gua chow dulu
saya on Wed, 22nd Apr 2009 8:47 pm
la..ni pon nk kecoh2 lg..rilek sudey..mmg la die peluk tu slh..tp kan xsengaje..byk lg isu2 lain yg lg truk dr tu..
Aby RAd on Thu, 23rd Apr 2009 11:06 am
aku rasa ekonomi dia bakal tjejas la
dlu smpi smua pakcik makcik suka
skrg dia buat hal..igt org nak suka kat dia lg ke?
tlg la jaga diri..artis slalu lupa diri bila dah popular
mnz on Thu, 23rd Apr 2009 2:04 pm
yg btol ttp btol…
yg sLh ttp sLh…
jd…
prbetuLkn kesalahan anda…
ZaZa on Thu, 23rd Apr 2009 5:06 pm
anne on Thu, 23rd Apr 2009 7:08 pm
supot nabil…
lantak la ape org nk kate… (org yg bkata2 tu pon buat jg agak nye)
kamo totap pujaan hatiku…
ps:btol la… nabil tk mcm mawi hipokrit tuh…
d|n on Fri, 24th Apr 2009 8:21 am
lu pkla senirik..adeii
wanie2621 on Sat, 25th Apr 2009 9:48 am
perghhh..panjang tul komen..
ramai plak ustaz ngn ustazah kat sini..sebelum kita start nk mengata org..ape kata kita renungkan dulu..perangai kita..amal kita..dosa pahala kita..
kalau rasa2 macam ade yg kurang..komen biasa2 je udah ler..xpayahlaa komen panjang lebar sampai anta petikan dari hadis laa..ape ntah lagi..kt web boleh laa masing2 nk tunjuk pandai..entah2..spenda sendiri pun mak korang yg basuh lagi..ooooppppssss jgn marah aaaaaaa…..
terlebey sudahhhhhhhhhhh
takperlutau Reply:
May 2nd, 2009 at 6:42 pm
manusia mmg tk smpurna.. jd ini bermakna kita tak boleh tegor la ek? mmg betol ckp ko tp kalo nak tggu kite perfect dlu then baru boleh kutuk sampai kiamat pun takdelah.. lg satu org komen sikit ustaz ustazah.. ko ni.. kitorang takdelah nak berdakwah.. just say itu salah.. yg maaf tu lainlah..
wanie2621 Reply:
May 6th, 2009 at 9:47 am
alahai takperlutau..ade aku cakap tak leh tegur ke..kan aku kata kita leh bagi komen..tapi tak payah laa lebih2..yg ko sorang terasa hati sgt nape..
ade aku kata tak leh komen lgsung? ade?!!! ade? takde kannn..
kalau nk just say itu salah..”just ckp mmg salah dan dia perlu perbaiki keadaan dan nabil tak perlu buat statement yg agak keras macamtu..bg jawapan mcmtu je kan simple..”
ini yg panjang2 menjela anta komen..tapi isi tentang artikel ni sikit je,ibarat dh lari dari tajuk laa kawan.merapu je lebih
aku rasa ko ni tak paham kot ape yg aku komen..kepala tu tau nk pikir yg negatif aje..ni laa dia manusia zaman sekarang,sensitif sungguh..nk sensitif tu bleh..tp biar kena dgn cara nya kannn..jgn smpai bergaduh sesama kita hanya sebab komen2 canggih kt web ni je..yg artis tu tak ape2 pun..yg kita lebih2 plak kann..
shaf on Sat, 25th Apr 2009 1:57 pm
hoi nabil yng ko peluk anak dara orang tak ingat dunia ye
amirul on Sat, 25th Apr 2009 2:00 pm
nabil tak takut dosa ke
salmah hibon on Sat, 25th Apr 2009 5:17 pm
kepada penulis geybang artikel2 di oh artis..aku rasa korang leh pk mana baik and mana buruk.. kalau setakat nak jatuhkan org dengan artikel2 korang..aku rasa memang tak patut..oh artis pun byk je buat silap..byk buat fitnah(walaupun korang owez ckp “kami sekadar menulis..korang fikir2lah sendiri”..tapi hakikatnyer korang la dalang menutup rezeki orang..and maybe korang memang suka tgk yang korang rasa kewl lingkup..and yang korang nak agungkan sangat tak habis2 dgn “TOMOK..TOMOK..TOMOK..TOMOK” hahaha..lawak seys..
ape yang asasnya aku ingin ckapkan kat sini..bagi mereka yang rasa bagus sangat smpai nak hina artis sebegitu rupa..better korang siasat bebetul dan bukan just pretend baik la weyh..dah memang terang-terang dia wat statement “MINTA MAAF”..means kita maafkanlah dia..lagipun korang sape yang degil sgt xleh maafkan dia?? adoyai..aku cuma minat nabil masa dlm raja lawak..selebihnya aku tidak berperasaan pape pun pada dia..so..aku tak ckp dia tak dosa bila peluk..but korang rasa tu peluk jenis ape eh? berahi sangat ke..?? berahi lagi pengomen2 yang kunun alim ulama tapi dlm laci penuh dvd blue or setiap malam duk ngadap badjojo or redtube??? huhu..
lu org pikirlah sendiri… tomok..tomok..tomok..hahahahahha
Gadis Lonely? Reply:
April 25th, 2009 at 5:23 pm
umur berapa ni? leh apply masuk sekolah agama.. lepas tu apply masuk skolah rendah baca ABC balik… kahkahkah
wanie2621 Reply:
April 27th, 2009 at 11:07 am
cayalah salmah hibon..i like ur comment
takperlutau Reply:
May 2nd, 2009 at 6:45 pm
aku pntg betol ngan salmah hilbon.. cam gampang je.. fuyoo komen bajet dowh.. ko tau ke ade dvd blue dlm rak kitorang? wanie2621 pun sama.. aku pelik korang kutuk blog ni tp still korang tengok blog ni.. tak suke sile tkan ALT+F4 ye..
wanie2621 Reply:
May 6th, 2009 at 10:02 am
satu penghinaan..dan perlu diperbetulkan..aku tak pernah kutuk blog ni pun..
aku cuma setuju dgn pendapat salmah hibon..masing2 ade pendapat sendiri..syukur laa..adenya kami2 ni utk ikuti blog ni hari2..its normal to give comment kan kawan..terpulanglaa nk kata ape..bukan ke blog ni mmg ttg gossip2 artis..dn dh tersedia ruang komen..bila bg komen je..korang nk sakit ati..tak paham laa ko ni..setiap org ade perasaan kann..bila ade yg tak puas ati ngn artis..mst nk komen..kalau yg syg sgt artis pun nk komen..
jd kenapa nk emosional sgt..klu rasa kitorang ni takleh bg komen..better jgn disediakan ruang utk komen..just baca je artikel yg ade..
lagi satu nk habaq..kami bg komen kt artikel ni..maknanya kami concern pasal sume artikel kat oh!artis..buat ape baca aje tapi tak leh komen..baik blog ni tak perlu wujud..
Gadis Lonely? Reply:
May 6th, 2009 at 10:23 am
dah la jangan gaduh2 lagi..
salmah hibon on Sat, 25th Apr 2009 5:20 pm
uh berapi sungguh bila melihat salah org len padahal keluarga sendiri dan diri sendiri tak terjaga..
Gadis Lonely? Reply:
April 25th, 2009 at 5:28 pm
macam tahu2 je family orang tak terjaga ek? ambil’lah masa memberi komen pada entri2 yang menyokong artis. Ini semua komen hentam web ni jer. Nampak sangat busuk hati. Teringin nak nengok satu komen yg membina.
Eh kenapa dgn tomok tu? ada masalah ke? dan jangan cakap hiburan ni periuk nasik diorang.. selagi ada kaki tangan dan tenaga yang cukup sempurna, banyak lagi rezeki yang boleh dicari..
takperlutau Reply:
May 2nd, 2009 at 6:54 pm
sudah ah salmah hilbon.. ko ni penyemak web ni je.. aku dah ckp ko ni bajet.. perkara yg aku tak suka ngan ko..
1. pengomen2 yang kunun alim ulama tapi dlm laci penuh dvd blue or setiap malam duk ngadap badjojo or redtube???
= wah maksudnya ko mmg tengok benda ni sume kan?
2. uh berapi sungguh bila melihat salah org len padahal keluarga sendiri dan diri sendiri tak terjaga..
= ko ni ade alat magik tgok kitorang kat mane2 je ke weh?
3. lagi satu ni pasal komen kat entri lain.. ade org pakai tdg kutuk artis ni.. then ko kate die tu hipokrit ah mcm baik sgt..
= ade je tak kene ngan ko ni.. oh yeh komen kat bawah ko ckp terpulang lah sebab ni mmg nak komen so suke hatilah nak ckp ape.. so suke hatilah kitorang nak cakap pe.. ko sebuk pehal?
aina saffiya on Sun, 26th Apr 2009 12:31 pm
apa hal la si nabil tu g buat rambut kerinting macam tu…
tak sesuai langsung!!!
wanie2621 Reply:
April 27th, 2009 at 11:11 am
a’ah kan mcm tak sesuai je rambut baru nabil tu..huhu
butters on Mon, 27th Apr 2009 12:57 am
sapa nabil..xlawak pn..lu ada otak
lu pikirlah sendiri nabil pa lu buat..
sisimangaraja on Mon, 27th Apr 2009 6:23 pm
..apa nak buat…orang bodoh percakapannya, perbuatannya dan anu-anunya tentulah turut bodoh….daya intelektualnya memang sekali tak ada..orang Inggeris bilang…an idiot is someone who does not know what he does not not know….tapi sibodoh tu ada satu nasib dengan seorang lagi manusia yang kini menjadi orang kayangan….dulu dia pernah peluk siHindustan pelakon itu..tapi tak ada pun kecoh-kecoh…mungkin budaya dan tingkah laku sedemikian telah diHALALKAN disini…khas untuk orang-orang MELAYU ( ke Islamannya belum tahu )….jadi apa masaalahnya? kan dunia hiburan itu teramat pentin bagi orang Melayu…tanpa hiburan Melayu akan terus mundur dan sentiasa berada didalam kesedihan kan? itulah satu-satunya bidang yang mana Melayu boleh ‘excel’.,,tapi setakat jaguh kampung sahaja..diperingkat global pula hanya orang-orang Cina da India..sungguh malang oh Melayu
wanie2621 Reply:
April 28th, 2009 at 2:22 pm
wahai kawan..awak bukan orang melayu ke sampai menghina bangsa melayu? antara 2 je..sama ada awak bukan org melayu atau awak melayu yang tak sedar diri..
nak bagi nasihat biarlah yang membina bukannya menindas bangsa melayu..org cina dan india dapat berada diperingkat global pun sebab pemimpin melayu kita yg bagi ruang tau..mcm dh melalut plak cerita kau ni sisimangaraja!
sisimangaraja Reply:
April 30th, 2009 at 11:33 pm
diantara Melayu dan Islam ….tentu sahaja saya pilih Islam…awak ingat Tuhan akan tanya: Melayu itu apa kelebihannya?..adakah dunia hiburan itu mendekatkan Melayu yang mengaku Islam dekat dengan aku?..tak kan itu pun tak boleh fikir! nama sahaja pakai tudung…tapi dalam kosong!.sedar-sedarlah sikit makcik!
wanie2621 Reply:
May 6th, 2009 at 10:24 am
ye mmg tuhan tak akan tanya tentang melayu..tapi bagi komen tak perlu menghina kaum lain..coz kat sini takde sape pun menghina sampai melibatkan perkauman..tiba2 kau sorang dok2 membezakan melayu cina india..yg itu ape plak tujuan nya? ko pun same je..cakap je pandai kannn..tapi otak ko dh mengarut smpai melibatkan perkauman..ini dh salah kawan..isi komen2 aku takde kena mengena dgn tudung yg aku pakai..sape2 pun bleh bg komen..baik buruk setiap manusia bkn dinilai dari ape yg dia pakai atau ape yg dia kata..tapi sume terletak pada hati..dan tuhan yg mengetahui sume itu..dn bukannya ko utk nilai aku..
takperlutau Reply:
May 2nd, 2009 at 6:57 pm
wanie tgok.. sebenarnya aku taknak kutok ko pakai tdg coz’ aku pun pakai tdg but see die dah kutok ko pakai tdg.. aku pun terkejot..
wanie2621 Reply:
May 6th, 2009 at 10:28 am
jgn menilai dari ape yg dia pakai atau ape yg dia kata…amal ibadat dan pengetahuan dlm otak i takde kena mengena dgn tudung..aik mcm dh lari tajuk kann..citer pasal tudung la plak..
awangtanjung Reply:
May 6th, 2009 at 10:55 pm
ya…cuma tudung hapak tu saja yang tutup kepala…tapi ianya cuma satu simbol semata-mata…tak lebih dari itu…seorang wanita/Muslimin yang jitu dan tulen tentu sekali akan memberi pandangan dan kritikan yang bernas dan membangun walaupun pedas dan penuh dengan sindiran ( critical and caustic but always constructive !)….berhubung dengan isu Melayu, Cina India yang dibangkitan itu, aku rasa penulis asal cuba membuat sindiran yang Melayu janganlah berbangga-bangga sangat dengan dunia hiburan…sebabnya ia tak akan membawa kemanapun aik duna atau akhirat…kaum dab bangsa lain berlumba-lumba untuk mencapai yang tertinggi didalam bidang lain terutamanya ekonomi…kita bangsa Melayu masihlah berkhayal dengan duna hiburan…pesta sana…konsert sini….banyak mana sangat duit masuk? ahklak tergadai pun ta sedar….mungkin engkau tidak mempunyai daya intellek yang tinggi untuk membuat ‘inference’ yang tepat tentang pencapaian bangsa Melayu sebenarnya berbanding dengan bangsa lain…kita sedang hanyut dan ditakluki secara total oleh bangsa lain…mungkin kamu lebih selesa menjadi pendatang dinegara sendiri? sedarlah
wanie2621 Reply:
May 7th, 2009 at 4:51 pm
awangtanjung..terpulang la nak kata macammana pun..tapi i bkn jenis yg pesta sana sini..konsert sana sini..mmg i takkan laburkan duit utk benda2 mcmtu..nk beli majalah hiburan jauh sekali..bkn mcm sesetengah org..satu almari penuh dgn majalah URTV,MEDIA HIBURAN,HAI dn mcm2 lagi..ni i tgk web ni pun pakai intenet opis..bkn duit i yg abis..
lagi satu klu betul maksud dia menyindir melayu yg terlalu banggakan dunia hiburan,itu tak pulak rasanya..cuma mereka suka mencari hiburan dgn cara mcmtu..lain org lain caranya kan..dlm setiap hati stiap org pastinya perlukan hiburan..takkisah dlm cara ape skalipun..bukan bermakna bila suka komen2 mcmtu dh dicap sbg melayu yg terlalu banggakan dunia hiburan..jgn silap menilai org..
soal yg u kata kita sedang hanyut dan ditakluki secara total oleh bangsa lain tu..terpulangla pada diri masing2 utk menjaga diri agar tak ditakluki oleh bangsa lain..
jgn menindas bangsa sendiri(salah satu cara agar tak ditakluki bangsa lain)
takperlutau Reply:
May 9th, 2009 at 1:32 pm
wanie2621.. i know you well.. i know you’re good person..
nabilah on Tue, 28th Apr 2009 3:42 pm
alamak nabil…rambut macam megi jer..tak cun arr.. awat laa boleh “terpeluk si Irma” tu pulak..tak sengaja ker atau pun…….
sEsUc1_eMbUn on Wed, 29th Apr 2009 3:53 pm
sukati dier lah nak pelok ke pe..
korang nak bengang wat pe…
nak gadoh watpe…
TAK DE PAEDAHNYAER…
bawak2lah bersabar…
jangan ekotkan hati sangat…
awangtanjung on Thu, 30th Apr 2009 11:50 pm
apalah salahnya sibadut tu berkelakuan sedemikian…kan ini Malaysia/Bolehland…..isu halal haram tak timbul….semuanya dibolehkan…kan kita berada didalam negara Islam contoh? mungkin perlu digalakkan cium-cium dan peluk-peluk diatas pentas atau tempat awam…itulah kasih sayang namanya!dulunya kita orang kampung..malu-malu..sekarang orang kota.lah beb…sama hebat dengan Mat Salleh you…Syabas dan Tahniah..perlu dipertingkatkan lagi persembahan demi martabat dunia seni Melayu
Gadis Lonely? Reply:
May 6th, 2009 at 10:37 am
pedas
nur on Mon, 4th May 2009 1:48 am
blagak sgt nanti dapat balasan mcm mawi…bajet sume bende boleh wat lawak…dahlah tak hormat org tua…lu pklah sendri
wanie2621 Reply:
May 6th, 2009 at 10:35 am
biar dia..statement nabil terlebih sudah..tak lama la tu dia glamer kann..artis ni patutnya kena pandai amik ati peminat..bukannya dok bagi statement yg leh menjejaskan kredibiliti dia sbg artis..
dulu aku minat gak dia ni masa dlm raja lawak ni..bila dh makin glamer ni..ade sikit bintang lupa diri bersinar kt dada dia..ntah la ye..apepun,tapi aku still minat dia..cuma dh makin kurang..mgkin gak sbb dia dh makin kurang lawak..idea lawak dia dh abis ke?
Gadis Lonely? Reply:
May 6th, 2009 at 10:40 am
lawak macam makanan.. lama2 basi..
lawyer-in-waiting on Thu, 7th May 2009 3:21 pm
ekonomi negara x terjejas bro.
yang terjejas ko la. npk sgt x berpelajaran.
teehee.
Beruk Atok on Thu, 21st May 2009 3:09 am
x payah la ko nabil nk tegakkan benang yag basah..
orang yg paling truk kt dunia ni ialah orang yg bila die wt sesuatu kejahatan atau kemaksiatan die x rasa bersalah malah berbagga2 dgn kesalahan die tu..
elok ckp mintak maaf byk2 atas ksilapan tu je,habis.. xpyh nk lebih2 ckp kta x jejas ekonomi ke, x jejas kilang tayar ke.. x jejas ketua kampung ko ke, xpayah.. !! nnt nmpak sngt ko ni jahil bab agama..lu pikir la sdiri..!
p/s: yg trjejasnya harga diri bdk pompn tu laa.. Malag la klu suami dpt isteri yg dah dipeluk org..ingt mak die mngandug bdk tu pompn tu ntk ko peluk ke..?? heeii..itu pn xleh pikir..
Star on Tue, 2nd Jun 2009 11:54 am
klu peluk real bdosa…klo blakon x dosa ke..??
x heran r kes peluk irma 2…
hbs 2 yg adegan peluk memeluk time blakon korg x kecoh pon..
ad ke ALLAH turunkan ayt alquran yg ckp klo peluk time blakon xper…??
artis laen byk ag wat camni..
x kecoh pon..
pikir r….
zaidi on Tue, 16th Jun 2009 10:57 pm
…nabil silap pasal peluk erma….
kalau trus melakukan hubungan kelamin/zina mesti bess kan kan kan….
AbechiMaera on Sun, 5th Jul 2009 6:26 pm
ah! poyo je!! wayang didepan mata kita!
pening ngan korang on Sun, 9th Aug 2009 12:57 pm
aku tengok dr dok mengata sesama sendiri baik pi buat bende2 berpekdah. wartawan? dah semestinya selalu nak cerita. itu pencarian mereka. artis? hakikatnya nak popular. peminat? inilah yang selalu rosak, artis wartawan dok main gaduh korang sibuk2 gaduh. padahal wartawan ngan artis tu bagai aur ngan tebing. sudahlah, artis kita lihat sebahai hiburan. banyak yg aku tengok baik2 dlm tv, tapi bila aku terjumpa sebilangan artis ni semua seksi dan tak pernah nak tutup tempat yg patut. Jd, lihatlah tempat sebagai pengajaran. Apa yang patut kita buat dan tak buat. masing2 dah ada takdir masing2, ajal masing2, rezeki masing2. so Gohek je lah. Maaf lah kalau tak bagi salam sebab kira menyelit tengah2 perbualan. Orang yg kuat imannya hanya orang yg gerun bila terdengar nama Allah. Wassalam.
takdenama on Sun, 6th Sep 2009 3:27 am
nampak sangat korang takde life, and mesti muka tak cantik ke apa, tu psal tgk pasal artis..hahha..
latitud bumi on Tue, 29th Dec 2009 1:24 am
ele…
bru plok ckit pon nk bising2….
lg pon xsengaja kn…
kn dh kuar kt tv…
ape lg yg nk?
mcm xbise irma blakon plok2..
huhu
superfly on Mon, 25th Jan 2010 8:58 am
oi nabil kepalaayahkau peluk2 memang la duit makayahkau tak hilang tapi muko makayahkau mano nak lotak.boleh menjejaskan akidahkau bangang.kau ni cakap macam orang gilo.
kau jangan cakap kau ni orang n9 la.buekmalu yo.http://ohartis.com/wp-content/plugins/smilies-themer/Julianus/20×20-hell_boy.png
sliz on Fri, 5th Mar 2010 8:26 am
assalamualaikum..apa2 hal pun..ko pikir lah sendiri baik buruk kelaku anda tuh
wassalam